SEA: Search Engine Advertising

Online Adverteren

Online Adverteren biedt tegenwoordig veel kansen. Je kunt heel gericht je doelgroep bereiken en vooraf bepalen hoeveel je wilt investeren. Als je daarbij goed meet waar je resultaat behaalt, dan weet je ook wat je investering oplevert. En het hoeft ook niet duur te zijn. Je kunt al voor een relatief klein bedrag een grote doelgroep op Facebook of Google bereiken.

Adverteren op Facebook

Als je een bedrijfspagina op Facebook hebt, dan kun je een advertentie aanmaken. Facebook biedt de mogelijkheid om vrij specifiek je doelgroep en een locatie te selecteren die jouw bericht zien. Daarnaast kun je een maximaal bedrag per dag instellen.

Adverteren op Google

Met een Google Adwords account kun je advertenties op Google plaatsen. Je advertentie wordt dan getoond zodra er een passende zoekopdracht wordt ingetypt. Ook bij Google kun je je doelgroep specialiseren en een maximaal bedrag per dag aangeven.

De kunst van het instellen

Zowel bij Facebook als bij Google draait alles om de juiste instellingen. Je bent als snel geneigd een zo goot mogelijke doelgroep te specificeren. Het lijkt ideaal dat je advertentie door een grote doelgroep gezien kan worden, maar is dat wel zo?

Wil je meer weten over SEA?

Het doel per campagne kan nogal verschillen. Wil je een campagne op Google of op Facebook? Waar zitten jouw klanten? En hoe benader je die het beste? En hoe kun je een campagne zo efficiënt mogelijk inzetten? Elke vraag vereist een andere oplossing. We gaan graag vrijblijvend een gesprek aan om de mogelijkheden van SEA te bespreken.

maak een afspraak